← TILLBAKA
STORY-TRÅD·noje
Blu-ray fyller 20 år
Det sista stora fysiska medieformatet? Den 20 juni 2006 släpptes de allra första Blu-ray-filmerna i USA, vilket med största sannolikhet kommer att gå till historien som det sista stora fysiska medieformatet. I dag ser ju marknaden rätt annorlunda ut och många tillverkare har vid det här laget slutat producera Blu-ray-spelare, och skivorna försvinner sakta men säkert från butikshyllorna. Nedan går det att kika på The Digital Bits djupdykning om formatet. Läs vidare och kommentera: https://feber.se/pryl/blu-ray-fyller-20-ar/493243/ Läs mer om Blu-ray, The Digital Bits, Film, Hemmabio, Medieformat
Senast uppdaterad 22 juni 17:05·0 artiklar i tråden