← TILLBAKA
STORY-TRÅD·nyheter
Det blir ingen eldriven Nissan Qashqai
För dålig efterfrågan Nissans kassako Qashqai skulle komma som elbil i år, men så blir det inte. Inte heller nästa år eller året därefter. Tillverkaren har nämligen valt att skrota detta projekt helt och hållet så den som väntade på denna version får tyvärr inse att det inte blir något. Anledningen är inte helt oväntat att det inte finns tillräckligt stor efterfrågan, så därför blir det inte värt det. En eldriven version av Juke ska dock fortsatt vara på väg. Qashqai är Nissans bäst säljande modell i Europa. Läs vidare och kommentera: https://feber.se/bil/det-blir-ingen-eldriven-nissan-qashqai/493334/ Läs mer om Qashqai, eldrift, nej, elbil, grusad, planer, framtid
Senast uppdaterad 24 juni 15:05·0 artiklar i tråden