← TILLBAKA
STORY-TRÅD·nyheter
Moderaterna dömer ut klimatmålet för transporter: ”Kommer vi nå det? Nej”
Moderaterna vill ersätta klimatmålet för inrikes transporter med ett så kallat ”elektrifieringsmål”. Det betyder att inget av Tidöpartierna längre står fast vid målet om minskade utsläpp från inrikes transporter till 2030. – Kommer vi att nå det? Nej, det kommer ju ingen som inte höjer drivmedelspriserna, säger Elisabeth Svantesson.
Senast uppdaterad 22 juni 14:05·0 artiklar i tråden