lördag 27 juni 2026
← TILLBAKA

STORY-TRÅD·nyheter

Öresundståg från Helsingborg fick evakueras

Ett Öresundståg på väg mot Köpenhamn från Helsingborg fastnade efter ett elfel på Södra stambanan söder om Lund. Tåget fick evakueras strax efter lunch och det är just nu stopp på sträckan. ”Det var ingen luft och varmt och mörkt på tåget”, säger en passagerare till HD.

Senast uppdaterad 27 juni 12:05·0 artiklar i tråden