← TILLBAKA
STORY-TRÅD·nyheter
Polis döms för tjänstefel – kroppsvisiterade en man på gymmet
En polis som tappade bort sin mobiltelefon på gymmet har dömts för tjänstefel efter att ha kroppsvisiterat en man han misstänkte hade stulit den, det skriver Dagens Juridik.Både tingsrätten och hovrätten har konstaterat att misstanken om stöld vilade på mycket svag grund och att det därför saknades lagstöd för visitationen. Straffet blev 30 dagsböter.
Senast uppdaterad 24 juni 01:05·0 artiklar i tråden