tisdag 23 juni 2026
← TILLBAKA

STORY-TRÅD·nyheter

Skatteverket vill ha moms på p-böter – så mycket dyrare kan lappen bli

Skatteverket vill börja ta ut moms på parkeringsböter. Helsingborgs stad ifrågasätter om det är förenligt med svensk lagstiftning. Klart är att det blir kostsamt. – Antingen tar kommunen smällen, eller så tvingas vi höja bötesbeloppet med 25 procent, säger stadsbyggnadsnämndens ordförande Alexander Svensson (M).

Senast uppdaterad 23 juni 06:05·0 artiklar i tråden