← TILLBAKA
STORY-TRÅD·nyheter
Skatteverket vill ha moms på p-böter – så mycket dyrare kan lappen bli
Skatteverket vill börja ta ut moms på parkeringsböter. Helsingborgs stad ifrågasätter om det är förenligt med svensk lagstiftning. Klart är att det blir kostsamt. – Antingen tar kommunen smällen, eller så tvingas vi höja bötesbeloppet med 25 procent, säger stadsbyggnadsnämndens ordförande Alexander Svensson (M).
Senast uppdaterad 23 juni 06:05·0 artiklar i tråden