← TILLBAKA
STORY-TRÅD·nyheter
Studie: Storkonsumenter av kaffe har mindre fett
En ny studie från Uleåborgs universitet i Finland visar att de som dricker mycket kaffe har mindre kroppsfett och mer muskelmassa jämfört med dem som dricker lite kaffe.Över 2 000 medelålders finländare med ungefär samma BMI deltog i studien, rapporterar Svenska Yle.De som drack fem eller fler kaffekoppar per dag hade en skelettmuskelmassa på i genomsnitt 32,5 kilogram jämfört med 30 kilogram hos de mindre kaffesugna eller de som inte drack något kaffe alls.
Senast uppdaterad 15 aug. 00:05·0 artiklar i tråden